Privacy & gebruiksvoorwaarden
Copyrightstatement
Vertrouwen bouwen, privacy beschermen.
Privacy & gebruiksvoorwaarden
​
We vinden het belangrijk om uw persoonsgegevens te beschermen. Bij Trefpunt Zorg vzw hechten we veel waarde aan uw privacy en behandelen we uw persoonlijke informatie met zorg.
Als verwerkingsverantwoordelijke wordt uw informatie bij Trefpunt Zorg vzw, gevestigd aan Ruddershove 4 in 8000 Brugge met ondernemingsnummer 0799.574.166, verwerkt. We handelen hierbij in overeenstemming met de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van 27 april 2016 en de Belgische Wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens en latere wijzigingen en uitvoeringsbesluiten.
Welke persoonsgegevens verwerken we en waarom?
​
Wanneer u onze websites of sociale mediakanalen gebruikt, of met ons communiceert via telefoon, e-mail, het online contactformulier of een ander digitaal communicatiekanaal, verwerken we de volgende persoonsgegevens:
-
Basisidentiteitsgegevens die u ons verstrekt, zoals titel, naam, voornaam, adres, telefoon- en gsmnummer, e-mail, bedrijf waarvoor u werkt.
-
De inhoud van uw communicatie en de technische details van de communicatie zelf (met wie u correspondeert, datum en tijd, enz.).
-
Informatie over uw surfgedrag, zoals hoe lang u surft, op welke links u klikt, welke pagina's u bezoekt en hoe vaak u een pagina bezoekt;
-
Publiek beschikbare informatie over uw profiel op sociale media.
-
Alle andere persoonsgegevens die u ons verstrekt.
​
Deze persoonsgegevens verzamelen en gebruiken we om:
-
De communicatie tussen u en ons mogelijk te maken, waarbij we ons beroepen op ons legitiem belang om te kunnen reageren op verzoeken, vragen of opmerkingen of om proactief contact met u op te nemen voor vragen van welke aard dan ook.
-
De inhoud van en de algemene ervaring op de website en sociale mediapagina's te verbeteren, onder meer op basis van statistische analyses, waarvoor we ons beroepen op ons legitiem belang om bezoekers een interessante online ervaring te kunnen bieden.
-
Gerichte communicatie, promoties, aanbiedingen en andere advertenties aan u te kunnen verstrekken. We zullen u enkel gerichte communicatie, promoties, aanbiedingen en andere advertenties toesturen via e-mail en andere elektronische communicatiekanalen tussen personen indien u expliciet toestemming heeft gegeven om dergelijke informatie, promoties, aanbiedingen en andere advertenties te ontvangen.
-
Malware, illegale inhoud en gedrag en andere vormen van misbruik op te sporen en te voorkomen, waarvoor we ons beroepen op ons legitiem belang om onze online aanwezigheid veilig te houden.
Wanneer u zich inschrijft voor de online nieuwsbrieven, verwerken we de volgende persoonsgegevens:
-
Basisidentiteitsgegevens die u ons verstrekt, zoals uw organisatie/bedrijf, naam, voornaam, functie, e-mailadres.
-
Uw voorkeur wat betreft de nieuwsbrieven die u wenst te ontvangen.
Deze persoonsgegevens verzamelen en gebruiken we om u op de hoogte te houden van nieuws over en activiteiten in het kader van onze werking door het versturen van onze nieuwsbrieven.
We zullen u steeds om uw expliciete toestemming vragen alvorens u onze nieuwsbrief toe te sturen, tenzij u een bestaande relatie bent die wij op de hoogte willen houden van onze diensten. U heeft steeds de mogelijkheid om u af te melden voor de online nieuwsbrief via deze link.
Wanneer u ons uw visitekaartje overhandigt, verwerken we de persoonsgegevens die op uw visitekaartje vermeld zijn.
-
Deze persoonsgegevens verwerken we in het kader van ons normaal relatiebeheer, waarbij we vertrouwen op ons legitiem belang om een netwerk van contacten op te bouwen.
Wanneer u met ons een contract aangaat, hetzij als leverancier, hetzij als partner in het kader van een gesubsidieerd project, hetzij als dienstverlener, hetzij in het kader van onze adviesverlening, verwerken we de volgende persoonsgegevens:
-
Persoonlijke identificatiegegevens die u ons verstrekt zoals titel, naam, voornaam, adres, telefoon- en gsmnummer, e-mail, bedrijf waarvoor u werkt.
-
Financiële identificatiegegevens.
-
Alle andere persoonsgegevens die u ons verstrekt.
Deze persoonsgegevens verzamelen en gebruiken we om:
-
Onze contractuele verplichtingen na te komen.
-
Onze normale bedrijfsadministratie (bijv. facturering en relatiebeheer) te kunnen voeren.
-
Klachten of geschillen te kunnen behandelen.
Wanneer je solliciteert op een van onze vacatures, zullen we de volgende persoonsgegevens verwerken:
-
De persoonlijke identificatiegegevens die je ons verstrekt, zoals je titel, naam, voornaam, adres, telefoon- en gsmnummer, e-mail, en het bedrijf waarvoor je werkt.
-
Andere persoonsgegevens die vermeld zijn in je CV en begeleidende brief.
-
Informatie die je openbaar hebt gemaakt op sociale media.
-
Alle andere persoonsgegevens die je hebt opgenomen in je sollicitatie.
We zullen deze gegevens verzamelen en gebruiken om:
-
Je sollicitatie te beoordelen, waarbij we vertrouwen op de noodzaak van de verwerking van je persoonsgegevens om eventueel tot een overeenkomst met jou te komen.
-
Je in onze wervingsreserve te houden, waarvoor we jouw toestemming zullen vragen.
Als je deelneemt aan een evenement (zoals congressen, inspiratiereizen, inspiratiesessies, netwerkevents, webinars en workshops) georganiseerd door ons, zullen we de volgende persoonsgegevens verwerken:
-
Persoonlijke identificatiegegevens zoals je titel, naam, voornaam, adres, telefoon- en gsmnummer, e-mail, en het bedrijf waarvoor je werkt.
-
Foto- en/of beeldmateriaal van je aanwezigheid op het evenement.
Deze gegevens verwerken we om:
-
Je aanwezigheid op het evenement correct te registreren en praktisch te organiseren, waarbij we ons beroepen op ons legitiem belang om enkel geregistreerde personen te ontvangen op onze evenementenlocaties.
-
Je aanwezigheid op het evenement te communiceren aan de andere deelnemers.
-
Je bijkomende informatie te kunnen sturen met betrekking tot het evenement.
-
Promotie te maken voor toekomstige evenementen en provinciale promotie te maken bij lokale besturen en partners.
We vinden dat deze doeleinden voor de verwerking van je persoonsgegevens binnen ieders redelijke verwachtingen liggen. Het is echter belangrijk op te merken dat we ook je persoonsgegevens zullen verwerken om te voldoen aan wettelijke verplichtingen of redelijke verzoeken van bevoegde agenten of vertegenwoordigers van de wetshandhaving, gerechtelijke autoriteiten, overheidsinstanties of organen, inclusief de bevoegde gegevensbeschermingsautoriteiten, of van een financiële instelling of betalingsdienstaanbieder om hen in staat te stellen te voldoen aan hun wettelijke verplichtingen. We zullen ook je persoonsgegevens gebruiken om ons te verdedigen in gerechtelijke procedures, wanneer het in ons legitiem belang is om dit te doen.
Hoe verwerken we uw persoonsgegevens?
​
In het algemeen anonimiseren we uw persoonsgegevens wanneer ze niet langer nodig zijn voor de genoemde doeleinden of na afloop van de bewaartermijn. We kunnen ze echter niet verwijderen als er een wettelijke verplichting is om ze te behouden.
Gegevens die we verzamelen via interacties op onze website, sociale media, telefoon, fax, e-mail en andere digitale kanalen bewaren we zolang nodig voor communicatie en archivering, waardoor we eerdere communicatie kunnen raadplegen bij vervolgcontact. Nieuwsbriefgegevens bewaren we zolang u geabonneerd blijft, visitekaartgegevens tot op verzoek worden gewist.
Voor dossierbehandeling, contractuele relaties en sollicitaties bewaren we gegevens respectievelijk gedurende de behandeling en minstens 10 jaar daarna. Voor evenementdeelname bewaren we gegevens tot intrekking van toestemming.
Geven we uw persoonsgegevens door aan derden?
​
We delen uw gegevens alleen in de volgende gevallen:
-
Als het nodig is voor de genoemde doelen, zoals vermeld in "Welke persoonsgegevens verwerken wij en waarom?".
-
Met uw schriftelijke toestemming.
-
Wanneer het wettelijk verplicht is of in het kader van een gerechtelijk onderzoek.
Uw persoonsgegevens worden alleen gedeeld met:
-
Deelnemers aan onze evenementen, voornamelijk gericht op netwerken.
-
Onze medewerkers op een 'need-to-know' basis.
-
Financiële instellingen voor betalingen.
-
Sociale mediaproviders als u onze sociale media gebruikt.
We streven ernaar uw gegevens alleen binnen de Europese Economische Ruimte te verwerken. Als dat niet mogelijk is, zorgen we voor passende waarborgen voor de bescherming van uw gegevens.
Wat zijn uw rechten en hoe kan u die uitoefenen?
​
Als betrokkene heeft u bepaalde rechten, en bij Trefpunt Zorg VZW streven we ernaar dat u deze rechten eenvoudig kunt uitoefenen:
-
Recht om toestemming in te trekken: U kunt kosteloos uw toestemming intrekken voor specifieke verwerkingen, zoals het ontvangen van nieuwsbrieven of deelname aan evenementen, via een link in de nieuwsbrief of door een e-mail te sturen naar info@trefpuntzorg.be. Let op: intrekking van toestemming heeft geen invloed op de rechtmatigheid van verwerkingen vóór de intrekking.
-
Recht op inzage: U kunt ons vragen om informatie over en een kopie van uw persoonsgegevens. Geef duidelijk aan welke verwerkingsactiviteiten u betreft.
-
Recht op rectificatie: Als uw persoonsgegevens onjuist, onvolledig of verouderd zijn, kunt u ons vragen deze te corrigeren.
-
Recht op gegevenswissing: U kunt verzoeken om uw persoonsgegevens te verwijderen als ze niet langer nodig zijn voor de oorspronkelijke doeleinden, als de verwerking onwettig was, of als u uw toestemming heeft ingetrokken.
-
Recht op beperking van verwerking: U kunt vragen om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken in verschillende situaties.
-
Recht van bezwaar: U kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens op basis van gerechtvaardigde belangen van Trefpunt Zorg VZW, behalve als het gaat om direct marketing, waarvoor geen rechtvaardiging nodig is.
-
Recht op overdraagbaarheid: U heeft het recht om een kopie van uw persoonsgegevens te ontvangen in een gestructureerd, veelgebruikt en machine-leesbaar formaat.
Om uw rechten uit te oefenen of voor verdere vragen, kunt u:
Per brief: Trefpunt Zorg vzw, Ruddershove 4, 8000 Brugge.
Per e-mail: info@trefpuntzorg.be.
Zorg ervoor dat uw verzoek gedateerd en ondertekend is en vergeet niet een bewijs van identiteit mee te sturen. We zullen uw verzoek zo snel mogelijk behandelen en u binnen 30 dagen informeren over de uitkomst.
Als u niet tevreden bent over onze omgang met uw gegevens, neem dan eerst contact op met ons via info@trefpuntzorg.be.
Trefpunt Zorg vzw
Ruddershove 4
8000 Brugge
Tel: +32 485 55 13 07
E-mail: info@trefpuntzorg.be
Website: www.trefpuntzorg.be
​
We kunnen dit privacybeleid van tijd tot tijd bijwerken om wijzigingen in onze werkwijzen en procedures weer te geven. We raden u aan dit privacybeleid regelmatig te controleren op eventuele wijzigingen.
Proclaimer
Trefpunt Zorg is verantwoordelijk voor de inhoud op trefpuntzorg.be, tenzij anders vermeld. Vind je iets fout of onduidelijk op een webpagina? Meld het ons.
​
Teksten en foto's gebruiken
Alle teksten en illustraties op deze website zijn auteursrechtelijk beschermd. Je mag ze gebruiken voor privégebruik. Voor een bredere verspreiding heb je toestemming nodig.
​
​
​
CONTACT
Heeft u een vraag?